Intervju med daglig leder og gründer i Tise, Eirik Rime

— For meg som er midt i målgruppa er det opplagt hvor god denne idéen er, men det som har imponert meg aller mest er teamet. De gjennomfører! Jeg tok kontakt med gründerne etter å ha lest om dem, og ble overbevist om å investere.

Bilde av Erik Rime, Tise-gründer. Bølge i oransje-farge nederst i bilde, med teksten "Erik Rime Tise-gründer Investor i Whee!"

Daglig leder og medgründer i appen Tise investerer i Whee! Så vi spurte han likegodt om hvorfor.

— Fremtidens bedrifter er sirkulære med premium, brukervennlige tjenester. Whee! nailer det, og treffer det byboere trenger, forteller Eirik Rime.

— Teamet bak har kompetansen som trengs, tjenesten er lekker og treffer målgruppa i et milliardmarked. En no-brainer som investering.

— Elektrisk lastesykkel vil utgjøre en mye større del av transportparken for familier i byene. Whee! bidrar til å speede opp denne utviklingen. Markedet er stort.

— Jeg tror at de firmaene som lykkes er de som virkelig forstår målgruppa si. En brukeropplevelse i første klasse er helt nødvendig for at folk skal kunne velge sirkulært. På samme måte som Tise gjør det mulig at klær får lenger levetid, gjør Whee! det mulig at sykler lever lenger. Ved å gi et reelt alternativ til bil, muliggjør man sykkel i hverdagen. Nøkkelen er at både Tise og Whee! har brukeren i sentrum, forteller Rime.

Som leder, gründer og småbarnspappa er tiden knapp:

— Med små barn har jeg fått øynene vidåpne for alt som gjør livet enklere, lettere, mer effektivt. Hos Whee! får du service og alt inkludert i tjenesten. Det tror jeg er spot on for småbarnsfamilier i byen. Hvert minutt teller, og det er ikke rom for nedetid i Familien AS.

Rime investerer alltid for trippel bunnlinje.

– Jeg er veldig opptatt av miljø og bærekraft, og det er en viktig del av mitt DNA som gründer. I Tise har vi lyst til å jobbe med selskaper som fremmer noe bærekraftig. Det er ikke rom for å se på de som ikke omfavner de sirkulære modellene. Det samme gjelder når jeg ser på investeringsmuligheter.

– Sirkulære plattformer som leverer CO2-besparelser med en gang, gir også omsetningsmulighet omgående. Fordi du slipper å vente på månelandingen, kan folk ta i bruk tjenesten her og nå. Det nytter ikke bare å si at noe er bærekraftig, man må vise resultatene.

Vil du investere i whee? Sjekk whee.no/investor